مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

ویزای شنگن 

ویزای شنگن ویزایی است که برای سفر به اتحادیه اروپا استفاده میشود . اگر شما نیز جزو علاقمندان به سفر با تور اروپا هستید ، لازم است نسبت به اخذ ویزای شنگن اقدام کنید . در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در خصوص ویزای شنگن ، کشورهای عضو محدوده شنگن ، نحوه درخواست ویزای شنگن ، مدارک لازم برای اخذ ویزا و همینطور انواع ویزاهای شنگن را در اختیار شما قرار بدهیم .

برای سفر به کدام کشورها میبایست نسبت به اخذ ویزای شنگن اقدام کنیم ؟

در سال ۱۹۸۵ قراردادی بین تعدادی از کشورهای اروپایی امضاء شد و مطابق با این قرارداد ،ساکنین تعدادی از کشورهای اروپا میتوانند به راحتی و بدون نیاز به ویزای جداگانه در محوطه شنگن تردد کنند . بنابراین افرادی که میخواهند به کشورهای محوطه شنگن سفر کنند ، با دریافت ویزای شنگن قادر خواهند بود در منطقه شنگن تردد کنند و نیاز به دریافت ویزای جداگانه برای هر کشور ندارند .

ویزای شنگن

کشورهای محوطه شنگن عبارت اند از :

آلمان                    هلند                        فنلاند                     استونی

فرانسه                 لوکزامبورک                 دانمارک                   یونان

ایتالیا                    بلژیک                       لیتوانی                   ایسلند

اسپانیا                  سوئد                      لهستان                  لیتوانی

پرتغال                   نروژ                          مجارستان               مالت

اسلواکی               اسلوانی                   چک                       اتریش

قبرس                   بلغارستان                 رومانی                   سوئیس

ویزای شنگن

آیا کشور های اتحادیه اروپا ، همان کشورهای عضو شنگن هستند ؟

 تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، جزو محدوده شنگن نیستند و همینطور هم تمام کشورهای حوزه شنگن عضو اتحاده اروپا نیستند . ایرلند و انگلستان عضو اتحادیه اروپا هستند اما جزو حوزه شنگن نیستند و به هم دلیل با داشتن ویزتای ایرلند و یا انگلیس نمیتوانید وارد کشورهای حوزه شنیگن شوید . همینطور بالعکس ایسلند و نروژ جزو اتحادیه اروپا نیستند اما عضو قرارداد شینگن هستند و با داشتن ویزای ایسلند و نروژ میتوانید به کلیه کشورهای داخل حوزه شنگن سفر کنید .

 کدام کشورها برای ورود به محدوده شینگن احتیاج به گرفتن ویزای شینگن ندارند ؟

  •  اتباع  و دارندگان پاسپورت استرالیا ، ژاپن ، کره جنوبی و مالزی
  • کشورهای قاره امریکا به جزو  چند کشور از جمله بولیوی ،کلمبیا ، پرو

انواع ویزای شینگن 

  • ویزای شینگن نوع A : این ویزا در واقع همان ویزای ترانزیت مباشد . با این ویزا قادر به خروج از فرودگاه نخواهید بود .با این ویزا فقط میتوانید در ترانزیت فرودگاههای کشورهای شنگن پرواز خود را عوض کنید .
  • ویزای شینگن نوع B : به این ویزا ، ویزای عبور گفته میشود . با این ویزا میتوانید از کشور های شنگن عبور کنید و خود را به مقصد بعدی برسانید . به عنوان مثال با داشتن این ویزا میتوانیداز فرودگاه شنگن خارج شده و مسیر خود را به صورت زمینی ادامه دهید و از منطقه شنگن عبور کنید .
  • ویزای شینگن نوع C : این ویزا ویزای توزیستی است و ویزایی است که برای ورود به محوطه شینگن ، اغلب مسافرین از آن استفاده میکنند .
  • ویزای شینگن نوع D : ویزا بلند مدت و برای چندین بار ورود به محموطه شنگن میباشد . این نوع ویزا مناسب کسانی است که در طول سال چندین بار وازد منطقه شگن شده و خارج می شوند .

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید