مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

شهر ممنوعه چین بدون شک یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین مکان های گردشگری میباشد .و به علاوه کامل ترین و بزرگترین مجموعه معماری چوبی در دنیا به شمار می آید.ساخت این مجموعه ۱۴ سال طول کشیده است و در زمان سلسله مینگ ساخته شده است و از سال ۱۴۰۶ تا ۱۹۱۱ میلادی محل استقرار امپراطوران چین بوده است.در زمان پادشاهی چین، ورود افراد عادی به این شهر ممنوع بوده است و به همین دلیل شهر ممنوعه نامیده شده است.در طول این پانصد سال ۲۴ امپراطور در شهر ممنوعه اقامت داشته اند .

شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

مساحت شهر ممنوعه حدود۷۲ هکتار میباشد که در محوطه مستطیل شکلی به طول ۹۶۱ و عرض ۷۵۳ مترساخته شده است.دیوار ضخیمی با ارتفاع ۱۰ متر دورتادور شهر ممنوعه را احاطه کرده است و همچنین خندق عمیقی به طول ۵۲ متر نیز دور تا شهر را دربر گرفته است. این شهر دارای ۲ دروازه میباشد، دروازه شمالی که به نام دروازه نیروی ایزدی، و دروازه جنوبی که به نام دروازه نیم روز مشهور میباشد.در این شهر چیدمان بر اساس طبقات اشراف و رده بندی مقامات ساخته شده است و اندازه و محل بناها و رنگ آمیزی آنها، اهمیت افرادی را که در آن بنا ها بودند را نشان میداده است.مجلل ترین ساختمانهای  داخل شهر ممنوعه  کاخ تای حه و کاخ جوی حه مشهور است که محل اقامت امپراطور بوده است و با رنگ طلایی کاملاٌ مشخص است.

شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

قصر تای حه در مرکز شهرممنوعه واقع شده است.این قصر روی سکوی مرمر سفید رنگی به فضای ۳۰٫۰۰۰ مترمربع  و بلندی ۸ متر ساخته شده است. ارتفاع این بنا ۴۰ متر است و در واقع بلند ترین ساختمان داخل شهر ممنوعه میباشد. تعداد اتاق های شهر ممنوعه بسیار زیاد است، در شهر تعداد ۹۹۹۹/۵ اتاق است.در چین باستان معتقد بودند که امپراطور چین فرزند امپراطور آسمانها است و تعداد اطاق های کاخ امپراطور آسمان را ۱۰۰۰ اتاق میدانسته اند و به همین دلیل اتاق های کاخ امپراطور چین که نیم اتاق از امپراطور آسمانها کمتر است .

شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

برای ساخت شهر ممنوعه ،تعداد صد هزار صنعتگر و یک میلیون کارگر برای مدت ۱۴ سال کار کرده اند تا این مجموعه عظیم را به که امروزه از سراسر دنیا برای بازدید از آن مجموعه به شهر پکن سفر میکنند را اتمام برسانند .سیزه سال پس از از هم پاشیدن امپراتوری چین، دربهای کاخ ممنوعه به روی عموم باز شد و از آن روز تا به حال روزانه صدها نفر از این مجموعه بینظیر بازدید می کنند.

شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید