مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

اگر به گرجستان  و شهر تفلیس سفر می کنید و مایلید از جاهای دیدنی در این کشور دیدن کنید، بدون شک یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس ، پایتخت قدیمی گرجستان متخسا میباشد. این شهر قدیمی که تاریخچه آن به نیمه دوم هزاره اول پیش از میلاد مسیح می رسد و جزئی از تاریخ و آثار باستانی گرجستان میباشد که در لیست یونیسکو قرار دارد و جزو اماکن تاریخی با ارزش در دنیا محسوب میشود. پایتخت قدیمی گرجستان متخسا در فاصله ۲۰ کیلومتری و در نزدیکی شهر تفلیس واقع شده است .

پایتخت قدیمی گرجستان متخسا

در این منطقه دو رودخانه معروف با نام های متکواری و آراگوی با هم تلاقی کرده اند و پایتخت قدیمی گرجستان متخسا نیز در محل این تلاقی قرار گرفته است. این شهر قدیمی در حال حاضر حدود ۲۰٫۰۰۰ نفر جمعیت دارد و هنوز بخش های بسیار زیادی از این شهر به صورت قدیمی بازسازی و نگهداری شده اند .ازجمله کلیسای قدیمی به نام اسوتیس خولی که قدیمی ترین کلیسای احداث شده در گرجستان است ، ترمیم و بازسازی شده و به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی در گرجستان توسط توریست ها بازدید میشود.

پایتخت قدیمی گرجستان متخسا

در این شهر کلیسای قدیمی دیگری به نام کلیسای ستون زنده قرار دارد که برای پیروان ارتدوکس در سراسر دنیا بسیار با ارزش و مورد احترام است چون اعتقاد دارند که تکه ای از پیراهن حضرت عیس مسیح در زیر یکی از سنون های این کلیسا دغن شده است. علاوه بر کلیسا ها ، این شهر دارای نقاط تاریخی ،خبایابن هایی سنگفرش شده به سبک قدیمی ،مناظر زیبای طبیعی و رستوران های کنار رودخانه با فضای زیبا و غذاهای خوشمزه گرجی میباشد.

 

پایتخت قدیمی گرجستان متخسا

اگر علاقمند به بازدید از این شهر تاریخی هستید که در نزدیکی تفلیس قرار دارد ،در ایامی که درگرجستان هستید میتوانید با راهنمای فارسی زبان تور برای گشت اختیاری پایتخت قدیمی گرجستان متخسا هماهنگی های لازم را به عمل آورید و از این جاذبه گردشگری گرجستان بازدید کنید .

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید