مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

جشن سال نو و جشن آب پاشی در تایلند 

جشن آب پاشی در تایلند

جشن سال نو در تایلند معروف به جشن آب پاشی است که از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ ماه آپریل در سرتاسر این کشور برگزار میشود و یکی از جاذبه های توریستی تایلند میباشد و اگر در این تاریخ با تور تایلند سفر میکنید ، میتوانید از این جشن ملی در این کشور لذت ببرید .به جشن آب پاشی در تایلند جشن سونکران میگویند و عقیده دارند که آب پاشی موجب خوش یمنی درسال جدید میشود.جشن سال نو در تایلند کلاٌ سه روز طول میکشد و هریک از این سه روز آداب ویژه ای دارد .روز اول یا ۱۳ آپریل روز احترام به بزرگتران میباشد .دراین روز جوانان به بزرگتران خانواده آب مقدش و معطر هدیه میکنند.

جشن آب پاشی در تایلند

روز دوم یا ۱۴ آپریل جشن آب پاشی در تایلند  ، روز خانواده نام دارد.دراین روز اعضای خانواده به دورهم و برسریک سفره جمع میشوند و ادای احترام میکنند.این سنت در جامعه تایلندی بسیار اهمیت دارد و در این روز بزرگترها روی دست اعضای خانواده آب مقدس میریزند و برای آنها دعای خیر طلب میکنند تا سال جدید که مبنای آن بر اساس حرکت خورشید در آسمان محاسبه گردیده است ، سالی خوش یمن و پربرکت برای اعضای خانواده باشد و همچنین همه اعضای خانواده بر سر یک سفره و در کنار یکدیگر باشند . معمولاٌ در این روز تایلندی ها کل روز را در کنار خانواده خود میگذرانند و همراه با خانواده از ورود به سال جدید لذت میبرند .

جشن آب پاشی در تایلند

روز سوم یا روز ۱۵ آپریل روز جشن آب پاشی در تایلند است. در واقع بخش پر اهمیت و جالبی که توریستها مایل به دیدن آن میباشند  روز ۱۵ آپریل و یا به عبارتی سومین روز سال نو میباشد . صبح روز ۱۵ آپریل مردم تایلند طبق سنت دیرینه ای که از گذشته های بسیار دور در این کشور مرسوم میباشد ، مجسمه بودا را با اب مقدس و معطر میشورند و پس ازآن مردم از پیر و جوان و بجه در خیابان های شهر به یکدیگر آب می پاشند.مردم تایلند عقیده دارند که پاشیدن آب خوش یمنی است و به این ترتیب سال جدید با بارندگی ، خوش یمنی و برکت همراه خواهد بود.این مراسم که هرساله با تشریفات بیشتری دراین کشورانجام میشود ، جزو جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می گردد .

جشن آب پاشی در تایلند

یکی از مشهورترین مراسم های جشن آب پاشی در تایلند در ایالت چیانگ مای در شمال این کشور برگزارمیشود .به صورتی که مردم از ایالت های دیگر تایلند در ایام جشن آب پاشی به چیانگ مای سفر میکنند تا از شرکت در جشنواره بینظیر آب پاشی در این ایالت لذت ببرند. ، این جشنواره یکی از جاذبه های گردشگری تایلند به شمار میآید و هرساله توریست های زیادی در این ایام با تورتایلند به این کشور سفر کرده و از شرکت درجشن آب پاشی لذت میبرند . اگر شما نیز تمایل دارید دراین ایام به تایلند  سفرکنید و  یامایل به رزرو  هتل های بانکوک  و یا دیگر شهرهای تایلند  میباشید  ، همکاران ما در آژانس هورامان گشت اطلاعات کامل در اختیار شما قرار خواهند داد .

1 Comment

  1. هورامان گشت ستاره Reply

    خیلی لطف دارید ممنون از دیدگاهتون

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید