مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

توصیه های سفر با پرواز طولانی مدت

در بیشتر پروازهاي طولاني وعده هاي غذايي مختلفي را ارائه مي دهند. اگر غذا برايتان اهميت دارد، بايد گزينه هاي غذايي که در پروازهاي مختلف ارائه داده مي شود را به دقت بررسي کنيد. تقريباً اکثر خطوط هوايي، اين اطلاعات را در وب سايتشان قرار داده اند، در غير اينصورت به وبسايت AirlineMeals.net مراجعه کنيد، اين وبسايت هزاران تصوير از وعده هاي غذايي مختلف در خطوط هوايي را به نمايش گذاشته است.همچنين يک وعده غذايي معمولي که در خانه مي خوريد را همراه خود داشته باشيد، تا در مواقع اضطراري از آن استفاده کنيد.

بعد از اينکه مطمئن شديد تا حدودي غذاي هواپيما را دوست داريد، بايد فکر کنيد که چگونه ساعت هاي خود را در هواپيما پر کنيد، که کوتاه تر به نظر برسد. خطوط هوايي که سرگرمي هاي خوبي ارائه مي دهند را پيدا کنيد. ايرلاين هاي ويرجين آمريکا، جت بلو، سنگاپور، ايرکانادا و امارات بهترين سرگرمي هاي حين پرواز را ارائه مي دهند. به جاي صفحه هاي نمايش بالاي سر، بيشتر به دنبال صفحه هاي نمايش پشت صندلي باشيد. صفحه هاي نمايش پشت صندلي دو مزيت دارند:

  •  در طولاني مدت، کمتر شما را خسته مي کنند.
  •   سيستم هاي پشت صندلي معمولاً تنوع بيشتري را ارائه مي دهند، شما مجبور نيستيد هر فيلم خسته کننده اي که براي همه به نمايش گذاشته شده است را تماشا کنيد.

وب سايت هايي نظير seatguru.com اطلاعات مفيدي درباره مکان، اندازه و شکل صندلي ها، همچنين مانيتورها ارائه مي دهند.

علاوه بر انتخاب صندلی و غذا ، توصیه های عمومی دیگری که لازم است در سفر های طولانی مدت بدانید عبارت است از :

۱٫ هواپيماي خود را هوشيارانه انتخاب کنيد.

قبل از اينکه بليط يک پرواز طولاني را بخريد، بايد بررسي کنيد که خط هوايي مورد نظر شما از چه هواپيماهايي استفاده مي کند. همچنين شکل هواپيما براساس جايگاه صندلي ها و مانيتورها را نيز بايد بررسي کنيد. از اين اطلاعات هنگام انتخاب صندلي همچنين بعد از خريد صندلي استفاده کنيد، به خصوص هنگامي که مي خواهيد خطوط هوايي مختلف در يک مسير را با هم مقايسه کنيد.

مثلاً هواپيمايي با چيدمان صندلي ۳-۳ نسبت به ديگر چيدمان ها نظير ۳-۵-۳ خسته کننده تر مي باشند، خصوصاً به دليل وجود يک رديف، شما بايد براي داشتن فضاي کافي پيوسته با مسافران و خدمه (هنگام سرو نوشيدني و وعده هاي غذايي) رقابت کنيد. مسافران در طول پرواز بايد سرجاي خود نشسته باشند، و اين در پروازهاي طولاني بسيار خسته کننده مي شود. داشتن صندلي که امکان تنظيم شدن و در کنارش پنجره دارد، مي تواند خستگي راه را کمتر کند.

flight1320x742

۲٫ سعي کنيد از پروازهايي با قابليت ارتقاي صندلي استفاده کنيد.

گاهي اوقات شرايطي در پرواز يا صندلي شما اتفاق مي افتد که مطابق ميلتان نيست. بعضي از ايرلاين ها در صوت خالي بودن جا اجازه جابجايي بين صندلي ها و يا حتي کلاس هاي ديگر را مي دهند. در نتيجه به دنبال پروازهايي باشيد که اجازه ارتقاي صندلي به شما مي دهند.

۳٫ لباس هاي سفر خود را به دقت انتخاب کنيد.

اکثر افراد هنگام پرواز لباس هاي راحتي را  انتخاب مي کنند، اما گاهي اوقات مرداني را مي بينيد که کت شلوار رسمي يا زناني را مي بينيد که کفش هاي پاشنه بلند پوشيده اند. در پروازهاي طولاني اين لباس ها بسيار شما را خسته مي کنند.

•  لباسي نپوشيد که باعث شود شما روي صندلي سر بخوريد يا اينکه به صندلي بچسبد و بر اثر تماس صداهاي عجيب بدهد.

•  کفش هاي راحت بپوشيد که پاي شما در آن راحت باشد.

•  از پوشيدن لباس هاي تنگ پرهيز کنيد.

۴٫ تبلت خود را مجهز کنيد.

استفاده از تبلت هنگام پروازهاي طولاني مي تواند از خستگي پرواز بکاهد. اگرمي خواهيد در يک پرواز ۱۲ ساعته از تبلت براي سرگرم کردن خود استفاده کنيد، بايد قبل از سفر، فيلم، موسيقي، بازي و عکس هاي جذابي در آن بريزيد. تعدادي کتاب الکترونيک در ژانرهاي مورد علاقه تان نيز داشته باشيد.

۵٫ آماده شدن براي سفر
يک پرواز طولاني، بخش زيادي از کل تجربه سفرتان را به خود اختصاص مي دهد. در نتيجه داشتن اينترنت در پرواز يک قابليت بسيار مهم مي باشد. يک روز کامل دور ماندن از تلفن، ايميل، بررسي حساب هاي مالي و . . . مي تواند مشکلات زيادي را براي شما ايجاد کند. در نتيجه وقتي پرواز خود را انتخاب مي کنيد، بايد تصور کنيد که در حال رزرو يک تور هستيد، و تمام امکاناتي را که در طول سفر به آن نياز داريد، ممکن است در طول يک پرواز طولاني نيز نياز داشته باشيد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید