مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

حمام های قدیمی استانبول

حمام های قدیمی استانبول

حمام حرم سلطان

بدون شک مشهورترین حمام های قدیمی استانبول ، حمام حرم سلطان میباشد . این مسجد که توسط سلطان سلیمان برای همسرش حرم سلطان ساخته شده است بین مسجد ایاصوفیا و مسجد سلطان احمد قرار گرفته است . این حمام که قدمتی حدود ۴۵۰ سال دارد ، جزو قدیمیترین حمام هایی است که در طول تاریخ خراب نشده و  مرتبا مورد استفاده قرار گرفته شده است . این حمام هم به دلیل موقعیت محلی و هم به دلیل نام مشهور حرم سلطان جزو مکان های مشهور توریستی در استانبول میباشد و اغلب توریست ها مایل به بازدید از این حمام میباشند .

حمام های قدیمی استانبول

حمام کاشی کاری

این مسجد در سال ۱۶۴۸ ، به دستور سلطان وقت عثمانی و در منطقه اسکودار در شهر استانبول ساخته شده است . این حمام نه تنها جزو حمام های قدیمی استانبول محسوب میشود ، بلکه مجموعه ای بی نظیر از صنعت کاشی کاری دوران عثمانی محسوب میگردد . تا اوایل سالهای ۱۹۰۰ میلادی ، این حمام جزو محبوب ترین حمام های استانبول محسوب میگردید اما پس از آن و در اواخر دوره عثمانی ، این حمام به دست فراموشی سپرده شد و به خرابه ای تبدیل گردید . در سال ۱۹۶۴ این حمام توسط شخصی خریداری شد و  ترمیم و مرمت و بازسازی آن شروع شد و از آن دوره تا امروز قابل استفاده بوده و یکی از مشهورترین حمام های ترکی قدیمی در شهر استانبول میباشد .

حمام های قدیمی استانبول

حمام سلیمانیه

حمام سلیمانیه  که یکی از حمام های قدیمی استانبول است، همانطور که از نامش پیداست بنا به دستور سلطان سلیمان مشهور و در زمان حکومت ایشان ساخته شده است . این حمام که در سال ۱۵۵۷ میلادی ساخته شد ، تا سال ۱۹۲۴ فعال بود و پس از آن بسته شد . در سال ۲۰۰۴ میلادی این حمام به صورت کلی ترمیم و بازسازی شد و مجدداٌ باز و قابل استفاده گردید . این حمام هم به دلیل نام خود و هم به دلیل قدمت تاریخی و ساختما ویژه ای که به سبک عثمانی ساخته شده است بسیار مشهور بوده و مورد علاقه توریست ها میباشد .

حمام های قدیمی استانبول

حمام قدیمی گالاتاسرای

این حمام که در منطقه بی اوغلو واقع شده است ، توسط سلطان بایزید دوم و در سال ۱۴۸۱ ساخته شده است .این حمام که جزو حمام های قدیمی استانبول محسوب می گردد ، جزو حمام هایی است که هنوز مورد استفاده قرار میگیرد . موقعیت محلی این حمام که در قلب توریستی استانبول و در نزدیکی خیابان استقلال و میدان تکسیم موجب شده است که اغلب توریستهایی که این منطقه از شهر استانبول را برای اقامت انتخاب می کنند ، برای تجربه حمام ترکی ، این حمام را انتخاب کنند و از این جهت حمام قدیمی گالاتاسرای ، بسیار مشهور میباشد .

حمام های قدیمی استانبول

حمام مهرماه سلطان

این حمام که در منطقه ادیرنه کاپی در شهر استانبول واقع شده است ، توسط مهر ماه سلطان دختر سلطان سلیمان مشهور ، ساخته شده است . این حمام که ساخت آن در سال ۱۵۶۵ به اتمام رسده است ، هنوز هم قابل استفاده است و یکی از حمام های بسیار زیبا در شهر استانبول مجسوب میگردد . در حال حاضر از این حمام برای سرویس های ماساژ و مراقبت پوست و همچنین مراسم ویژه ایکه برای عروس و داماد و بنا بر رسوم سنتی هنوز در برخی از خانواده ها برقرار است و استفاده میشود .

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید