مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

نکاتی مهم درباره سفر

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]به نظر من یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی سفر کردنه. و درصورتی که بتونیم خودمون رو با شرایط تطبیق بدیم مسلما سفر خوبی خواهیم داشت و مطمئنا از سفرمون لذت خواهیم برد. در این مطلب به نکاتی اشاره شده که با رعایت آن ها سفر بهتری خواهید داشت.[/box]

 

 

notice_iconدر سفر انعطاف پذیر باشید

 

در سفر خود انعطاف پذیر تر باشید، پول بیشتری ذخیره خواهید کرد (شما در زمان ارزان تر و با نرخ های بهتری سفر خواهید کرد).

 

notice_icon خواب خود را تنظیم کنید

 

برای رهایی از جت لگ، الگوی خواب خود را فوراً با منطقه زمانی جدید تنظیم کنید.

 

notice_icon زبان محلی یاد بگیرید

 

چند لغت مفید از زبان محلی را به خاطر بسپارید و برای استفاده از آنها شهامت داشته باشید! همین لغات کم می تواند بسیار مفید باشد، مردم محلی با افرادی که سعی می کنند با زبان آنها ارتباط برقرار کنند، رفتار گرمی خواهند داشت.

 

notice_icon کتاب راهنما را در خانه بگذارید

 

به جای اینکه کتاب راهنمای سفر سنگین و قطور خود را با خود بیاورید، فقط صفحه هایی که احتیاج دارید را کپی کنید و پس از استفاده آنها را دور بیاندازید، با این کار هم فضای بیشتری خواهید داشت و هم وزن کمتری را تحمل خواهید کرد.

 

notice_iconبا خود دستگاهی که امکان اتصال به اینترنت دارد، داشته باشید

اگر سفر طولانی دارید، دستگاهی که بتوانید با آن به اینترنت وصل شوید، نظیر تلفن هوشمند یا تبلت با خود داشته باشید. بعضی ها دوست ندارند در سفر وسایل گران بها با خود داشته باشند، اما استفاده از اینترنت در بعضی از مکان ها بسیار گران تمام

می شود یا در بعضی از مکان ها اصلاً کافی نت پیدا نمی شود. امروزه در اکثر مکان های توریستی و هتل ها، اینترنت بی سیم موجود می باشد، زیرا شما پیوسته نیاز دارید که حساب بانکی و رزروهای سفر خود را چک کنید.

 

notice_iconبار کمتری حمل کنید

 

سفر با یک ساک دستی را امتحان کنید. آیا شما واقعاً به ۶ جفت کفش پاشنه بلند، چای کیسه ای، اتو و سشوار احتیاج دارید؟ هرچه بار کمتری با خود حمل کنید سفر راحت تر و ارزان تری خواهید داشت (هزینه بار اضافی را حذف خواهید کرد)، سریعتر سفر خواهید کرد (منتظر آمدن بارهایتان در فرودگاه نخواهید ماند)، آسانتر سفر خواهید کرد (آوردن یک ساک به این معنی است که شما بارهای سنگین را در هیچ جایی به دنبال خود نمی کشید).

 

 

notice_iconاز شر دوستان خود خلاص شوید

تنهایی سفر کردن ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برسد، اما به شما فرصت می دهد که تجربه سفر را بهتر لمس کنید. شما فرصت دارید در زندگی روزمره دوستان خود را ببینید؛ یک زبان جدید یاد بگیرید و تنهایی سفر کردن را تجربه کنید.

 

notice_iconوارد صف های بازرسی که بچه ها در آن هستند نشوید

 

وارد صف هایی که افراد با کت و شلوار و لباس رسمی هستند شوید، زیرا این صف ها زودتر جلو می روند.

 

notice_iconهیچ وقت دمپایی ابری لا انگشتی در هواپیما نپوشید

 

پوشیدن کفش های محکم پای شما را از گرما یا اشیای تیز حفظ می کند. در بسیاری از ایرلاین ها خدمه، میهمانداران و خلبان ها اجازه پوشیدن صندل ندارند.

 

notice_iconآهسته خود را تکان دهید

 

اگر از لرزش های پروازی می ترسید، بدن خود را تکان دهید. هیچ کس نمی فهمد، چون همه به دلیل جنبش هواپیما در حال تکان خوردن هستند. مقداری احمقانه به نظر می رسد، اما حرکت شما باعث می شود لرزش را کمتر حس کنید. این کار واقعاً جواب می دهد.

 

notice_iconهمسفر کناری خود را انتخاب کنید

 

اگر به شما اجازه انتخاب صندلی هواپیما را بدهند، همیشه دور از کودکان، گروه دوستان و زنان بنشینید (مردان کمتر به سرویس بهداشتی احتیاج پیدا می کنند).

 

notice_iconهمیشه ژاکت های کلاه دار با خود داشته باشید

 

درست است که ژاکت های کلاه دار لباس نوجوانان می باشد، اما در سفر بسیار مناسب می باشند. هنگامی که می خواهید در ترمینال، صندلی اتوبوس یا هواپیما بخوابید شما را در مقابل نور و سر و صدا حفظ می کنند.

 

notice_iconغذای گیاهی آسیایی را در هواپیما انتخاب کنید

 

از خوردن غذاهای چرب و سنگین (که یکی ازعوامل جت لگ) می باشد، خودداری کنید. غذاهای گیاهی آسیایی بهترین گزینه هستند.

 

notice_iconبا خود گوش بند داشته باشید

 

اگر سکوت برای شما مهم است با خود یک گوش بند داشته باشید. توانایی خوابیدن در یک هواپیما یا هتل شلوغ، بسیار ارزشمند می باشد.

 

notice_iconکافی شاپ فرودگاه را از قبل رزرو کنید

 

درست است کافی شاپ قیمت بالایی دارد، اما اگر پرواز طولانی دارید بهترین مکان برای استراحت است. محیطی آرام، فضاهایی برای ملاقات های تجاری، نوشیدنی ها و غذاهای با کیفیت، روزنامه، مجله و اینترنت بی سیم به شما ارائه می دهد.

 

notice_iconیک پوشش اضافی با خود داشته باشید

 

هنگامی که با هواپیما سفر می کنید، خصوصاً در پروازهای طولانی، همیشه یک پوشش اضافی داشته باشید، زیرا پتوهایی که هواپیماها ارایه می دهند بسیار نازک است و هوا در بعضی از هواپیما ها بسیار سرد می شود.

 

یک دستگاه پخش فیلم برای کودکان خود بیاورید

 

هنگامی که با کودکان خود سفر می کنید، یک لپ تاپ، دی وی دی پلیر یا تبلت با خود داشته باشید. کارتون ها و فیلم ها خستگی راه را برای کودکان کم می کنند.

 

notice_icon هدفون های عایق صدا داشته باشید

 

هدفون های با کیفیتی که عایق صدای بیرون می باشند، در سفرهای طولانی بسیار به شما کمک می کنند. قیمت این هدفون ها زیاد است، اما ارزش نشنیدن صدای نوزاد، خمیازه و شوخی های نوجوانان را دارد.

 

notice_icon کتاب های صوتی برای مسافرت بسیار مناسب می باشد

 

شما می توانید با این ابزار ساده و سبک بسیاری از اوقات فراغت سفر خود را به صورت مفید سپری کنید.

 

notice_iconقبل از خروج از هر مکانی، چک کنید که چیزی را جا نگذاشته باشید

 

هنگامی که می خواهید از صندلی یک رستوران، کافه، ترمینال یا هواپیما بلند شوید یا اینکه از اتاق هتل خارج شوید، همیشه نگاه کنید که چیزی را فراموش نکرده باشید.

 

notice_iconهنگام پر کردن چمدان، لباس های خود را به جای تا کردن، بپیچید.

 

لباس های خود را رول کنید، بعد می بینید که نسبت به زمانی که آنها را تا می کردید، چقدر فضای اضافه خواهید داشت.

 

notice_iconاز زبان بدن استفاده کنید

 

هنگامی که زبان مخاطب را بلد نیستید، فریاد زدن با زبان خودتان هیچ فایده ای ندارد. به جای آن، از بدن خود استفاده کنید. زبان بدن یک زبان بین المللی است. هیچوقت لبخند را فراموش نکنید.

 

notice_iconیک کیف جیبی و یک کیف پول کمری داشته باشید

 

این کار دو هدف دارد: اول اینکه اگر کسی خواست از شما زورگیری کند شما به راحتی کیف جیبی خود را بدهید. دوم اینکه استفاده از کیف جیبی نسبت به کیف پول کمری در مکان های عمومی نظیر رستوران و هتل مؤدبانه تر است.

 

notice_iconهرگز پول خود را در هتل تبدیل نکنید

 

اکثر هتل ها نرخ منصفانه ای برای تبدیل ارز ارائه نمی دهند. به جای آن از کارت های اعتباری که بابت خرید در خارج از کشور، هزینه اضافی دریافت نمی کنند، استفاده کنید.

notice_iconپول نقد زیاد با خود حمل نکنید

تقریباً در تمامی کشورها دستگاه های خودپرداز یافت می شود، پس نگران نداشتن پول نقد همراه خود نباشید.

 

notice_iconهتل ها تنها گزینه اقامتی شما نیستند

اقامت در هتل های گران یا میهمانخانه هایی که پر از گردشگران پر سر و صدای با کوله پشتی هستند را فراموش کنید. آپارتمان ها و ویلا ها امروزه مکان های آرامتری برای اقامت هستند.

 

notice_iconزیر دوش دهان خود را ببندید

اگر شما در کشوری هستید که آب سالم ندارد، زیر دوش دهان خود را ببندید.

 

 

notice_iconیک راهنمای محلی با خود داشته باشید

 

هنگام بازدید از یادمان های فرهنگی، یک راهنمای محلی با خود داشته باشید. راهنمای محلی چشمان شما را نسبت به زمانی که به تنهایی یا با یک کتاب راهنما بازدید می کنید، بازتر می کند.

 

 

 

 

notice_iconبه برنامه های وفاداری آژانس های مسافرتی ملحق شوید.

 

برنامه وفاداری یکی از روش های مدیریت ارتباط با مشتری است که بر اساس میزان استفاده از خدمات، به شما امتیازاتی داده می شود. این کار برای شما هزینه ندارد اما پس از اینکه امتیازات شما زیاد شد، خدمات و تخفیفات ویژه ای به شما خواهند داد.

 

notice_iconبیمه مسافرتی داشته باشید

همیشه بیمه مسافرتی داشته باشید و روی کارت های اعتباری خود حساب نکنید. این درست است که بسیاری از افراد هیچ اتفاقی در سفر برایشان نمی افتد اما بیمه مسافرتی هزینه ای ندارد و حادثه هیچوقت خبر نمی کند.

 

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید