مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی، رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما

در این قسمت، بازار محمود پاشا استانبول Mahmutpasha Bazaar را خدمت شما معرفی خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله با هورامان گشت ستاره همراه باشید.

تاریخچه بازار محمود پاشا استانبول
جذابیت های گردشگری بازار

بازار محمود پاشا استانبول

اطلاع از جاذبه های گردشگری کشور ترکیه یا مشخصا یکی از شهرهای آن قبل از سفر، به شما در جهت مدیریت و استفاده از زمان کمک میکند. به خصوص شهر استانبول که از حیث مکان های توریستی متنوع است میتواند برای افرادی که قصد خرید ملک در استانبول و زندگی در این شهر را دارند حائز اهمیت باشد.

یکی از این مکان ها، بازار محمود پاشای استانبول می باشد که قصد داریم تا به بررسی و معرفی آن بپردازیم.

تاریخچه بازار محمود پاشا استانبول

بازار محمود پاشا مکانی است که به دستور محمود پاشا در سال ۱۴۵۳ ساخته شده است. این بازار در بالای بندر استانبول قرار گرفته است. مجموعه ی مد نظر، کم کم با در بر گرفتن امکانات ویژه و زیبایی های کلاسیک، به محل زندگی افراد ثروتمند تبدیل شده است.

این جذابیت ها در طول زمان باعث رشد جمعیت در این منطقه شده و به همین سبب، تعداد مغازه های ساخته شده در آن نیز افزایش پیدا کرده است.

اما در طول سالیان، این منطقه با حوادثی نظیر آتش سوزی دچار آسیب شد و مناطق مسکونی آن کمتر شد. به دلیل ازدیاد مغازه ها در این منطقه ، کالاها همواره از قیمت مناسب و غالبا ارزانی برخوردارند که این عوامل رفته رفته این منطقه را به بازاری با کالاهای متنوع و مناسب برای قشر متوسط و فقیر جامعه استانبول تبدیل نمود.

امروزه نیز تعداد زیادی از توریست ها و گردشگران استانبول، سوغات و هدایای خود را به دلیل ارزانی کالاها و تنوع آن از این مرکز خریداری می کنند و هم به بازدید و هم به خرید مشغول می شوند.

جذابیت های گردشگری بازار

همان طور که اشاره شد، بازار محمود پاشا علاوه بر مناسب بودن برای خرید کردن، مکانی عالی برای بازدید و گشت و گذار نیز به حساب می آید. زیرا علاوه بر وجود مغازه ‌ها که در ساختمان های بزرگ قدیمی واقع شده اند، قادر خواهید بود تا از دیگر مکان های آن نیز دیدن کرده و لذت ببرید.

از مواردی که در این مکان جزو جذابیت ها محسوب می شوند، می توان به: یک حمام سنتی عمومی، یک آرامگاه و قبرستان، بخوری و چشمه ی قدیمی و دکه های فروش آب و مطبوعات، اشاره نمود.

کافه ها و قهوه خانه های سنتی یا رستوران های کوچک می تواند گزینه خوبی برای رفع خستگی و استراحت در طول بازدید از این منطقه برای شما باشد. می توانید در کافه های پر تعداد آن بنشینید، خستگی حاصل از گذشت و گذار را از تن بیرون کرده یا در رستوران های کوچک، غذاهای محلی، مثل دونر و کوفته را نیز تجربه کنید.

مسجد محمود پاشا، بازار مصری‌ ها، بازار بزرگ استانبول و حمام تاریخی محمود پاشا در نزدیکی بازار محمود پاشا نیز می تواند از گزینه های خوبی برای بازدید باشد. چرا که به این مرکز، فوق العاده نزدیک و با آن در تعامل می باشند.

کلام آخر

افرادی که قصد خرید خانه در استانبول در نزدیک بازار محمود پاشای استانبول یا مراکز خرید استانبول را دارند میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پروژه های موجود، با دفتر تهران ما در تماس باشند.

منبع : هورامان گشت

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید